• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Наші інновації

Ігри з піском

/Files/images/DSCN7873.JPG

Вперше прочитавши про ігри з піском, про пісочну терапію (сендплей), ми навіть не планували вводити їх в нашому дитячому садочку. Здавалося, ці ігри розраховані для дітей з психічними порушеннями. Як же ми помилялися...

Часто, спостерігаючи за дітьми дошкільного віку в групах, помічаємо впевнених дітей, активних, а іноді й гіперактивних, що легко спілкуються з однолітками та дорослими, та дітей нерішучих, що на протязі дня часто згадують про маму, не можуть обрати собі заняття під час самостійної ігрової діяльності, не йдуть на контакт з дітьми.

/Files/images/DSCN5291.jpg

При проведенні з дітьми ігор з піском, помітні позитивні результати в емоційному стані, зосередженні уваги, співвідношенні мови до дій з предметами. Ма­ніпулювання з різноманітними предметами, піском, во­дою - найприродніша діяльність дітей.

Відомий американський педагог С. Куломзін від­значає: "Пісочниця не тільки розвиває творчий по­тенціал дитини, активізує просторову уяву, образно-логічне мислення, тренує дрібну моторику рук, але ненав'язливо, поволі налаштовує дітей на осягнення моральних істин, поняття про добро і зло, сприяє по­будові гармонійного образу світу".

Методика гри з піском була описана англійським педіатром Маргарет Ловенфельд у 1939 році. В ігровому приміщенні були розташовані 2 розноси, один до половини був наповнений піском, інший - водою, були підготовані й формочки для гри з піском. Маленькі іграшки, якими діти користувалися в іграх були розміщені в коробці. Форми з піском в яких діти грали іграшками, називали "світом", тому свою методику Ловенфельд назвала "світовою методикою".

Ця методика допомагає дитині позбутися страхів, сором'язливості, конфліктності у спілкуванні. Поступово, в процесі спільного з ровесниками створення пісоч­них картин негативні тенденції в дітей слабшали й зникали. Взаємини малюків ставали рівнішими й доброзичливішими. Для маленької дитини іграшка є втіленням якогось образу, що взаємодіє з різними персонажами, а сама дитина - режисером цієї гри.

Ігри з піском покращують емоційний стан дітей: гіперактивні діти стають більш врівноважені, скуті - розслабляться, агресивні - заспокоюються. Дітей настільки захоплює гра з піском, що вони не помічають плину часу, вони з задоволенням повертаються до гри з піском при нагоді. Це найголовніше що дає ця гра.

Пісок дає можливість обіграти з дітьми улюблену казку, а це в свою чергу розвиває комунікацію дітей, образне мислення, фантазію, впевненість. За допомогою піску можна вивчати літери та цифри.

В пісочних іграх діти природно регулюють ігрову взаємодію. Вони самостійно вирішують конфлікти, сумісно долають труднощі, об'єднуються, вчаться слухати і чути іншого. Так формується здібність до розуміння ближнього та співчуття .

/Files/images/DSCN7879.JPG

Пісочна терапія, пісочні ігри - це спосіб спілкування зі світом і з самим собою, спосіб зняття напруги, який дає дитині впевненість, можливість зібрати свій образ, картину світу.

Отож, пісок - символ життя Всесвіту, а наші діти - це піщинки, без якого Всесвіт неможливий.

Заняття. Ігри з піском.

Тема: "Подорожуємо до лісу" (старша різновікова група)

Підготувала: вихователь Нікуліна І.А.

Мета: розвивати вміння складатиописову розповідь, закріплювати знання дітей про навколишній світ, розвивати мислення, мову, увагу, пам'ять, дрібну моторику рук, навчати класифікувати предмети за даними ознаками. Закріпити знання дітей про властивості піску. Виховувати бажання гратись усією групою, поряд з іншими дітьми.

Матеріал: велика пісочниця (50Х70), невеличкі розноси на кожну дитину, дрібні фігурки звірят.

Хід заняття:

Привітання дітей:

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку, маленькі дубки!

Я вас вітаю, люблю, пізнаю,

Бо ми живемо в одному краю!

Вихователь:

- Діти, сьогодні незвичайний день, до нас прийшло багато гостей, а ми з вами, як добрі господарі, повинні їх гостинно зустріти. Отож, давайте станемо сонячними промінчиками, будемо посміхатися і дарувати один одному та нашим гостям любов і тепло, як це робить сонечко.

- Зараз я пропоную вам сісти за столики та доторкнутися руками до пісочку. Що ви відчуваєте? Який пісочок? Теплий чи холодний? Мокрий чи сухий? Посійте пісочок, який він? (сипучий) Давайте привітаємося з пісочком, кожним пальчиком походіть по ньому, пограємо пальчиками на піаніно, а тепер кулачками, як матуся місить тістечко. А покажіть мені як плаває рибка. Заховайте в пісочок долоньки рук, і швиденько їх дістаньте, що залишилось на пісочку?(відбитки, слід від долоньок)

- На пісочку можна малювати, писати літери, з мокрого піску можна ліпити різноманітні фігурки.

- А тепер я пропоную вам подорож до лісу. Діти підходять до великого ящика з піском (ліс), в якому заховані мініатюрні фігурки лісових мешканців: білочка, лисичка, вовк, ведмедик,зайчик, їжачок. На піску видно розташовані маленькі деревця.

Вихователь:

- Дітки,а яка зараз пора року? (осінь) Я хочу, щоб ви мені це довели. Малята називають прикмети осені (холодно, пожовкло листя, опадає, люди одягаються тепліше, йдуть дощі...) Діти розповідають вірші про осінь.

Вихователь:

- На лісовій галявинці гралися звірята, їм було дуже весело, та насунули чорні хмари і пішов дощ. Вихователь пропонує дітям намалювати на пісочку пальчиками хмару з якої крапають краплинки дощу.

Вихователь:

- Всі звірята поховалися. а для того, щоб ви знали, які звірята грались на галявинці, я загадаю вам загадки:

1. Боюсь я вовка і лисиці,

Боюсь мисливської рушниці,

Тому від страху перед ними

Я сплю з відкритими очима (заєць)

2. В теплій шубі він лежить,

Цілу зиму міцно спить.

А пробудиться від сну

Зустрічатиме весну (ведмідь0

3. Живе у лісі хижа, дика,

Душить курей та індиків? (лисичка)

Вихователь:

- Поки ми відгадували загадки, дощик закінчився і вийшло сонечко. Давайте його намалюємо на пісочку посередині галявинки (діти малюють сонечко з промінчиками)

- А тепер, по черзі, ми будемо шукати хто ж заховався від дощу, та розповімо, що ми знаємо про цих тваринок (діти, по черзі, зануривши руки в пісок, шукають, які звірята заховалися та роблять їх короткий опис: де живе, що їсть, якого кольору хутро, скільки вушок, лапок, в яких казках дітям зустрічалися ці тваринки?)

Підсумок:

- Молодці, усіх знайшли, ви сьогодні були дуже уважні. Дітки, а як одним словом можна назвати цих лісових мешканців? (дикі звірі)

Вихователь:

- Вам сподобалося гратись з пісочком? Ми допомогли один одному знайти звірят. Вони залишаються гратись на галявинці, а ми говоримо "До побачення" їм та нашим гостям і йдемо гратись в інші ігри.

Навчання дітей читанню за книгою Шелестової Людмили Володимирівни "Вчимося читати"

Нами було обрано авторську методику Л.В.Шелестової "Вчимося читати" що допомагає відійти від усталених методів та прийомів в ознайомленні дітей дошкільного віку із звуками та буквами, а в подальшому – і в оволодінні навичками читання та письма.
Л.В.Шелестова - кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, автор методики навчання читання дошкільників, яка протягом 12 років апробується у дошкільних навчальних закладах України.
"Вчимося читати" - навчально-розвивальний посібник, в якому враховано вимоги Базового компонента дошкільної освіти в Україні та Базової програми розвитку дітей дошкільного віку "Я у Світі" щодо мовленнєвого розвитку та навчання елементів грамоти дошкільнят. Він може використовуватися в організації навчальної діяльності дітей у ДНЗ у формі занять з навчання грамоти чи індивідуальної роботи, а також гурткових занять для дітей, що виявляють ранній інтерес і здібності до читання.
Методика навчання читання розрахована на чотирирічних дітей, проте, запропоновані завдання посильні й цікаві для трирічних малюків, однак виконувати завдання варто у вдвічі повільнішому темпі і з більшою допомогою дорослих.
Завдання в посібнику рекомендовано викладати у поданій послідовності:
- ознайомлення зі складом;
- відшукування певних складів серед інших;
- виділення певних складів у словах в різних позиціях;
- складання сліз з уже відомих складів.
Посібник зручний для дітей та дорослих, для дітей - це робочий зошит з оволодіння процесом читання, для дорослих - посібник з питань організації та методики навчання.
В книзі подані рекомендації як працювати за даною книгою, представлено і саму техніку навчання читання.
Саме цю методику навчання читання дітей використовує вихователь нашого дитячого садочка, як гурткову роботу. Ми перший рік працюємо за допомогою цієї книги, але вже зараз впевнені в позитивному результаті нашої роботи!

Кiлькiсть переглядiв: 257

Коментарi